دکتر امیر مقدادی

جراح دندانپزشک

واکسن برای درمان بیماریهای لثه در راه است

محققین استرالیلیی اعلام کردند واکسنی جهت درمان بیماریهای لثه تولید کرده اند .

بعد از 10 سال تحقیق دانشمندان دانشگاه Melbourne و کمپانی داروسازی CSL با همکاری یکدیگر در مرکز تحقیقات سلامت دهان کشور استرالیا موفق به تولید واکسنی برای بیماریهای لثه (Periodontitis) شده اند.

پریودنتیت یا بیماری لثه یک بیماری جدی میباشد. معمولا دندانپزشکان با مشکلات زیادی جهت درمان کامل این بیماری روبرو هستند چون اکثر مردم از بیماری خود تا مراحل آخر آن که عفونت پیشرفت کرده است اطلاعی ندارند. درمانهای مرسوم شامل جرمگیری و جراحی لثه میباشد

واکسن جدید روی یکی از باکتریهای اصلی بوجودآورنده بیماری لثه بنام Porphyromonas gingivalis موُثر است. پرفسور Reynolds رییس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه Melbourne معتقد است این واکسن نه تنها از پیشرفت بیماری جلوگیری میکند بلکه باعث بهبود مشکلات بوجود امده به علت این بیماری میشود.

در حال حاضر این واکسن مراحل آزمایشگاهی را روی مدلهای غیر انسانی با موفقیت به پایان رسانده و وارد مرحله آزمایش کلینیکی شده است.

British Dental Journal 9 Jan- 2010

آدرس مطب : اصفهان ، خیابان فلسطین ، ساختمان دکتر مقدادی ، طبقه اول ، واحد 1

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آدرسساعات پذیرشمطالب و مقالاتنمائی از مطبصفحه اصلیسوالات پزشکیپیامهای کاربرانسایتهای دیگر